koenenwim.reismee.nl

Start van onze reis: IJsland!

Hallo allemaal,

Onze grote reis is begonnen. Hier onze eerste impressies van vertrek, aankomst en kennismaking met IJsland.

Reizen is fantastisch maar brengt ook ongemakken mee. We denken een rustige middag te hebben met een bananensoes en een uitgebreid diner. In werkelijkheid openbaart zich een lek in het dak dat maanden dicht is geweest. In de stromende regen het dak op, water weggezogen en bituum er op. Het lijkt dicht te zitten. Het diner in een sneltreinvaart verorbert.

Iceland Air is nu een soort budgetmaatschappij. Wat norsige dames delen nog wel een drankje uit, maar de keuken bleef gesloten, ook voor betaalde snacks. Naast Wim zit een narcistische Vlaming/Amerikaan (dertiger) hard te lachen om een Spidermanfilm. Hij klemt angstvallig een knuffeleend met blauwe kop tussen de handen. Een portretfoto van de eend met een poolvos op het beeldscherm mislukt. Het is maar drie uurtjes.

Vlotte opvang en transfer naar het B&B en moe te bed. Verkwikt op en met de huurauto via de zuidkust op weg naar Selfoss. Picknick aan een mooie woeste baai bij het Strandakirkje, het enige overgebleven gebouw van een vroeger vissersdorp. Verderop hangt de kabeljauw te drogen en poseert Koen bij een kunstwerk van gedroogde vissenkoppen. Heel IJslands lijkt ons. Het appartementje voor twee dagen blijkt op een paardenfarm te liggen. Nog tijd om een rondje langs de indrukwekkende Gullfoss waterval en de Geisers te rijden en onderweg een stevige lamssoep.

Nog 2 dagen verder het mooie IJsland verkennen. Maandag vliegen we door naar Toronto, Canada.

Reizigersgroet,

Wim en Koen.

aline

de foto's zien er al mooi uit. zei gisteren nog tegen david dat ik graag eens naar ijsland wil. geniet, ik volg jullie! aline x

Lia

Leuk om begin van jullie reis te lezen! Mooie foto's! Ik kijk uit naar het volgende verslag! Heel veel plezier!

Rina

Geweldig om ook op deze manier met jullie "op reis te gaan"

Marijke Christie

Bedankt voor de lift... erg leuk om met jullie mee te reizen!

Tineke

Prachtig Ijsland. Ik geniet mee.

Wouter

Hoi

als mega ijsland fans hebben we een gratis reisgids geshreven, kan voor vele reizigers een mooie leidraad zijn als ze het eiland willen verkennen, mss kunnen we ergens een linkje krijgen?

grt
Wouter