koenenwim.reismee.nl

Twee maanden op reis: IJsland, Canada en New York!

Hallo allemaal,

Naast het zeilen op een tjalk is onze grote passie reizen! Hoogtijd om aan deze laatste passie te werken…

Binnenkort vertrekken we voor een reis van 2 maanden naar IJsland, Canada en New York!

We hebben een aantal zaken tevoren geregeld, zodat we nu al een deel van de route weten. Dit zijn onze plannen:

Op 11 augustus ’s avonds brengt Iceland Air ons naar IJsland. We huren 3 dagen een auto en gaan het Zuidwesten van het eiland verkennen. Op 15 augustus vliegen we van Reykjavik naar Toronto, Canada. Nadat we deze metropool hebben verkend stappen we 18 augustus ’s avonds in de “The Canadian”. Deze trein voert ons dwars door het prachtige Canada van Toronto naar Vancouver. De reis duurt 4 nachten en 3 dagen, dus we kunnen volop genieten van grote variëteit aan landschappen van dit enorme land. Na een paar dagen Vancouver huren we 4 weken een auto en gaan we British Columbia en Alberta verkennen.

We beginnen op Vancouver Island. The Inside Passage is 1 van de mooiste vaarroutes. Wij varen deze route op 3 september naar Prince Rupert. Dan steken we over naar het eiland Haida Gwaii. We maken een avontuurlijke 4-daagse vaartocht per zodiac (rubberboot) naar het zeer geïsoleerde zuidelijkste puntje. De totempalen in het oude dorp staan op de Werelderfgoedlijst.

Vanaf 13 september zijn we weer op het vaste land en rijden we de Rocky Mountains in. Uiteraard zullen we de beroemde sites, zoals Lake Louise, Banff en Jasper bezoeken, maar we zullen ook zeker “off the beaten path” gaan. Op 22 september vliegen we vanaf Calgary naar New York.

Onze laatste 3 weken bivakken we in een appartement dat we van een vriend huren op Manhattan (West Village). Eindelijk gaan we ervaren hoe het is om in New York “te wonen”. Na zoveel natuur in Canada kunnen we onze “grote-stad-behoefte” hier zeker bevredigen!

Vrijdagochtend 14 oktober landen we dan weer, vele ervaringen rijker, op Schiphol.

Als je het leuk vindt ons te volgen via dit weblog, meld je dan aan door hier rechts naast je emailadres in te vullen. Je ontvangst dan bericht als we een verhaal en/of foto's hebben geplaatst.

jwindtmolenaar@kpnmail.nl

graag bericht

Lisette en Frits

Ook wij volgen jullie avonturen weer heel graag!
Heel veel plezier, ga met volle teugen genieten van deze twee fantastische maanden, dan genieten wij een beetje mee....

Lia

Ik wens jullie alvast een hele goede reis! Lijkt me fantastisch avontuur! Ik ga jullie zeker volgen! Hartelijke groetjes

ellen

Veel plezier!

Rina

Geweldige reis hebben jullie in het vooruitzicht en met de trein door Canada is zeker een belevenis.
Een hele goede reis en geniet van alles wat er op je pad komt. Lieve groetjes

marjolein cancrinus

Koen en Wim, een prachtig uitgestippelde reis. Daar zijn jullie na het bezoek aan Hoorn aardig in geslaagd! Ik ben erg benieuwd hoe Canada jullie gaat bevallen. Zeker met de bijkomende foto's kijk ik uit naar jullie verslag. hg

Ria en Ton

Wat 'n mooi vooruitzicht dat we weer mee mogen genieten van jullie reisavonturen! Heel veel plezier en een fijne tijd samen. Liefs Ton en Ria

Ida lind

Wat een heerlijk reis hebben jullie in de planning. Met een andere invalshoek heb ik een aantal van jullie bestmmingn bezocht, heel veel plezier. Ik verheug mij op jullie verhalen.
Liefs
Ida

Marlies, Bert, Saskia en Niels

hallo Koen en Wim,
Wat een mooie reis hebben jullie uitgestippeld! En ook zo`n lange reisduur, fantastisch. We zijn vorig jaar op Ijsland geweest en hebben er een hele mooie vakantie gehad. Tipje: mijd de Blue Lagoon. Te commercieel, te druk. Bezoek als alternatief de Secret Lagoon in Fludir. Kleiner, knusser en goedkoper.
Goede reis en heel veel plezier! We gaan jullie verhalen volgen. groetjes

Martin en Gertie

Goedemorgen, kreeg net jullie bericht pas. Wij gaan zeker mee op reis! Die kans laten we ons niet ontnemen ;-) Wij gaan strakjes even alles samen doorlezen.

Hele fijne reis, geniet ervan! Martin en Gertie x

Joke Zwemmer

Geniet ervan!

Lenie Aelen

Wim en Koen,
Geniet er van, het lijkt mij een geweldige reis met een mooi programma. Leuk dat ik mee mag reizen met jullie, benieuwd naar jullie volgende bericht. Enjoy!!!

Gita van Dijk (dansgroep Nitsanim)

Wat een leuke plannen, alle goeds en veel plezier !