koenenwim.reismee.nl

Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland

Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland

Onze laatste ochtend in Hong Kong besteden we aan het weblog. Daarna de stad in, want hier is alles belastingvrij en je kan er o.a. goede lenzen voor de camera kopen. Even later zijn we eigenaar van een 17 - 50 2.8 lens (voor wie er verstand van heeft). Na een lekkere Thaise maaltijd is er nog tijd om naar het plaatsje Stanley, aan de Zuidkant van het eiland, te gaan. Doel is het maritiem museum, klein, maar erg interessant en mooi opgezet. Het begint steeds harder te waaien. Tijd om te vertrekken. Om 21.20 uur regent het stevig, maar dat deert ons niet meer, want wij stijgen op richting Nieuw Zeeland! In ruim 10 uur vliegt Cathay Pacific ons naar Auckland. Daar is het 5 uur later dan in Hong Kong en 12 uur later dan in Nederland. Na de biosfeercontrole (nee, we hebben echt geen fruit of planten bij ons!) moeten we rennen naar de Domestic-terminal om onze vlucht naar Christchurch op het Zuidereiland te halen. In het toestel valt de relaxte sfeer direct op: 2 kleine meisjes mogen van de stewardessen met de zuurtjes rondgaan. Om 4 uur locale tijd zijn we eindelijk op onze eindbestemming, verder van huis is bijna niet mogelijk! We kopen een locale SIM-kaart en kunnen nu makkelijk onze overnachtingsplekken reserveren. Het is hier schoolvakantie, dus dat zal soms wel nodig zijn! Het is zalig weer, zo'n 25 graden. We wanen ons even later helemaal in Noord Engeland. De Engelsen hebben hun best gedaan hun vaderland zo getrouw mogelijk hier na te bouwen. Met een antiek trammetje maken we een rondje door het centrum en verkennen zo de grootste stad van het eiland. Het is duidelijk dat je niet voor de grote steden naar het Zuidereiland komt! We eten een heerlijke pizza op een terras met uitzicht op de kathedraal en luisteren naar de amateurband die op het plein optreedt in he kader van een festival. Het bevalt ons hier wel! De hectiek van Hong Kong en de vermoeidheid van de lange vluchten vallen van ons af: het is tijd voor vakantie!

Na een verkwikkende nacht is het tijd om onze camper op te halen. Een totaal nieuwe ervaring: een soort bestelbus met een keuken, douche/toilet en van alle verdere gemakken voorzien. Alleen is het wat lastiger manoevreren dan met een personenauto. Vooral op de parkeerplaats bij de supermarkt is het wurmen in een vrij plekje. We slaan voor een paar dagen in en kunnen op pad. De mooiste route naar het Zuiden loopt door de uitlopers van de bergen. Bij de Rakaia River Gorge zien we het smeltwater kolken onder de brug, een spectaculair gezicht. Het waait flink en de voorspelde regen valt hierdoor gelukkig niet. De zon schijnt zelfs uitbundig! Onze eerste overnachtingsplek met de camper is bij het Lake Tekapu, dat prachtig turquoise kleurt. Wim maakt een heerlijk roerbakmaal en zo zitten we met een wijntje aan de dis met zich op het meer. We zijn blij met de keuze voor ons huis op wielen! Straks het bed klaar maken...

Hartelijke groeten van Koen en Wim.

Reacties

Reacties

Miranda Goddijn

Oyoyoy, wat zullen jullie genieten. Heerlijk!
En leuk dat ik mee mag lezen.

Jopie

Lekker vlug weer een verslag! Jullie zijn nu een week op stap,gek idee,die 12 uur verschil.Het is hier 4 uur in de middag en jullie liggen te pitten in de camper.Wat fijn dat alles volgens plan verloopt, geweldig om het te kunnen volgen. Goede reis, groetjes, Jopie.

Selma

Koen en Wim, wat fijn dat ik op deze afstand lekker mee kan genieten. Nieuw Zeeland staat ook nog op mijn lijstje. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen/foto's.
Enne... goed geslapen in de camper ?

Sander

Hallo Koen en Wim,

Ik heb jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken. Het is misschien een cliché, maar ik kan onderhand niet meer wachten totdat ik zelf weer een nieuwd deel van de wereld mag gaan verkennen. Ik ben benieuwd hoe Wim het ervaart, want als ik het me goed herinner is Koen de meer ervaren en gedreven wereldreiziger.
Ik heb een paar hele mooie foto's gezien, waarbij ik letterlijk wegdroomde. Die van die kabelbaan bijvoorbeeld!

Ik hoop jullie in mei te zien. Maar voorlopig zijn jullie ver weg en wens ik jullie ontzettend veel plezier toe.

Hartelijke groet,
Sander (die van Japan)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!