koenenwim.reismee.nl

Melbourne

Woensdag om vier uur op. Douchen en op naar Australië! Om 6.25 uur vliegen we met Air New Zealand naar de tweede stad van dit enorme land: Melbourne. We hadden niet gepland in de drukste tijd van het jaar te reizen. Vanwege het Australian Open tennistournooi belanden we in een duur maar goed hotel. We hebben een prachtig uitzicht over de vroegere haven, de Docklands.

Even een uurtje plat en we kunnen weer verder. De stad heeft prachtige Victoriaanse gebouwen en mooie kerken. Mooi weer, volle terrassen. De stad biedt een gratis rondrit met commentaar voor de toeristen aan. In 90 minuten krijgen we een goed beeld. Dan de Eureka toren op. De 88e verdieping biedt een schitterend zicht op de baai en de metropool met 4 miljoen inwoners. Je kunt zelfs het tennis volgen door verrekijkers.

We bemachtigen de laatste twee kaartjes voor de musical 'The Drowsy Chaperone' en zitten om acht uur op de eerste rij. Geoffrey Rush (Oscarwinnaar voor de film Shine) speelt de hoofdrol in deze ouderwets swingende show. Terug in het hotel halen we nog net het bed, wat een (leuke) dag!

Verfrist weer op en na het ontbijt de binnenstad uit. Met de metro naar Williamstown, een oude havenplaats. Je waant je hier echt aan de Engelse kust. Om dat beeld compleet te maken lunchen we met 'fish and chips'. Na een wandeling langs historische plaatsen brengt de metro en tram ons naar St Kilda aan de andere kant van de baai. In deze mondaine badplaats, compleet met pier en lunapark, treffen we een gezellige zomerse drukte. Vanaf de pier kijk je uit over het centrum.

Tijdens de Mexicaanse maaltijd aan een gezellige straat trekt een bont publiek voorbij.

We vallen met onze neus in de boter. Het jaarlijkse Midsumma Queer Festival is in volle gang. We schateren het uit bij de zeer professionele travestievoorstelling 'Gentleman Prefer Blokes'.

Vanochtend een zeer goede start als we op internet zien dat Wim is geslaagd voor de Enkhuizer Zeevaartschool! We bezoeken de Queens Market, een enorm complex met alle mogelijke waren. Jammer dat we nu al overbagage hebben... Bij de Docklands lunchen we en bekijken we het historische zeilschip PollyWoodside. Helaas is het schip tijdelijk gesloten voor bezoekers. Dan naar het Victoria Art Museum waar we o.a. diverse Rembrandts zien. Op de kamer even bijkomen van de hitte (het is boven de 30 graden) en een salade eten. De dag wordt besloten met een bioscoopbezoek : de musical Nine. Morgen verlaten we de grote stad en gaan we met een huurauto een mooie route rijden naar Adelaide.

Hartelijke groeten van Wim en Koen.

Peggy

Gefeliciteerd Wim, we hebben het gehaald! Je kunt nu dubbel en dwars van de vakantie genieten... en dat doen jullie zo te lezen!

jopie

Hartelijk gefeliciteerd .Wim,(en Koen ook natuurlijk)met het behalen van je zeevaartdiploma. Wat een last zal er van je afvallen !Nu extra genieten en daar mankeert het niet aan.Veel plezier.

Marianne

Van harte, schipper! Ik ben trots op je.
Als ik jullie was zou ik er op proosten met een heerlijke Australische bubbelwijn!

Laurens

Hartelijk gefeliciteerd Wim. Dat wordt nu lekker rustig verder genieten.
Het wordt overigens druk met bekenden in Melbourne want er loopt daar nog een kennis van mij rond.

Rebecca Amesz-de Buck

En ik sluit me van harte bij deze felicitaties aan. Knap hoor naast je werk!! We zullen nu met nog meer vertrouwen aan boord gaan.

Arjan en Alja

Hoi Koen en Wim, Wat hebben jullie al veel beleefd. Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Van harte gefeliciteerd met het diploma en nog heel veel plezier gewenst!

Rina

Geweldig om al jullie verhalen te lezen met bijbehorende foto's! En dan die zonsondergang.............prachtig........daar geniet ik altijd zo van. Wim gefeliciteerd met je zeevaartdiploma, jullie vakantie kon al niet meer stuk, maar nu al helemaal niet. Wat maken jullie allemaal onvergetelijke dingen mee, echt een onvergetelijke ervaring, die nog lang op jullie netvlies zal staan.
Veel plezier he.

tineke

ik sluit me aan bij de felicitaties
pak van je hoort en.... nu weer een zee van vrije tijd
Geniet heerlijk verder van deze reis